Algemene voorwaarden

Artikel 1 - Definities

  1. B.A. sales: Haqq, gevestigd te Utrecht
  2. Klant: degene met wie B.A. sales een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: B.A. sales en Klant samen.
  4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

Artikel 2 - Toepasselijkheid 

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van producten door of namens B.A. sales.
  2. B.A. sales en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
  3. B.A. sales en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

 Artikel 3 - Prijzen

  1. B.A. sales hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
  2. B.A. sales mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen. 
  3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die B.A. sales niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen. 
  4. De consument heeft het recht om een overeenkomst ongedaan te maken vanwege een prijsverhoging in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.

Artikel 4 - Betalingen en betalingstermijn

  1. De Klant dient het volledige bedrag van de bestelling direct bij het plaatsen van de bestelling te voldoen.
  2. Levering van producten vindt pas plaats na ontvangst van de volledige betaling door B.A. sales.

 

Artikel 5 - Herroepingsrecht 

  1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer: 
  • het product is gebruikt
  • het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
  • het een product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen, zoals ondergoed of badkleding
  • de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht.
  1. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
    • op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
    • zodra de consument bevestigd heeft dat hij de waardebon via internet gaat afnemen
  2. De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar Haqq.officiall@gmail.com.
  3. De consument moet het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht terugsturen naar B.A. sales, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen. 

Artikel 6 - Vergoeding van bezorgkosten 

  1. Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar B.A. sales heeft geretourneerd, dan zal B.A. sales eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.
  2. De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van B.A. sales voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.

 

Artike7 - Vergoeding retourkosten 

  1. Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan betaalt de Klant de kosten daarvoor. 

Artikel 8 - Levering

  1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
  2. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres. 

 

Artikel 9 - Levertijd 

  1. De levertijden van B.A. sales zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
  2. De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft gekregen van B.A. sales.
  3. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer B.A. sales later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer B.A. sales niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en B.A. sales iets anders hebben afgesproken.

Artikel 10 - Feitelijke levering

  1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.

Artikel 11 - Transportkosten 

  1. De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en B.A. sales schriftelijk iets anders hebben afgesproken. 

Artikel 12 - Verpakking en verzending

  1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij B.A. sales niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
  2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan B.A. sales. Doet de Klant dit niet, dan kan hij B.A. sales niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.

Artikel 13 - Bewaring 

  1. Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
  2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.

Artikel 14 - Garantie

  1. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal. 
  2. De garantie geldt niet:
    - in het geval van normale slijtage
    - voor schade ontstaan door ongevallen
    - voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
    - voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
    - wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
  3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de Klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de Klant in ontvangst neemt.

Artikel 15 - Vrijwaring

  1. De Klant vrijwaart B.A. sales tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door B.A. sales geleverde producten. 

Artikel 16 - Klachten

  1. De Klant moet een door B.A. sales geleverd product zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant B.A. sales daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming. 
  3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming B.A. sales hiervan op de hoogte stellen.
  4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming, zodat B.A. sales hierop gepast kan reageren. 
  5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en B.A. sales.

 

Artikel 17 - Ingebrekestelling

  1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan B.A. sales.
  2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling B.A. sales ook daadwerkelijk op tijd bereikt. 

Artikel 18 - Aansprakelijkheid Klant

  1. Wanneer B.A. sales een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst. 

Artikel 19 - Aansprakelijkheid B.A. sales

  1. B.A. sales is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. Wanneer B.A. sales aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
  3. B.A. sales is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
  4. Wanneer B.A. sales aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting. 

Artikel 20 - Vervaltermijn

  1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van B.A. sales vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

Artikel 21 - Ontbinding

  1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer B.A. sales toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis. 
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door B.A. sales nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat B.A. sales in verzuim is. 
  3. B.A. sales mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer B.A. sales kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen. 

Artikel 22 - Overmacht

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van B.A. sales door de Klant niet aan B.A. sales kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht. 
  2. Onder de overmachtssituatie in lid 1 valt onder meer ook:
    - een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
    - wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
    - stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
    - computer­virussen
    - stakingen
    - overheidsmaatregelen
    - vervoersproblemen
    - slechte weersomstandigheden
    - werkonderbrekingen
  3. Wanneer zich een overmachtssituatie voordoet waardoor B.A. sales 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat B.A. sales kan nakomen. 
  4. Vanaf het moment dat een overmacht situatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als B.A. sales de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken. 
  5. B.A. sales hoeft in een overmacht situatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer B.A. sales hiervan voordeel heeft. 

Artikel 23 - Wijziging overeenkomst 

  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en B.A. sales de overeenkomst aanpassen. 

Artikel 24 - Wijziging algemene voorwaarden

  1. B.A. sales mag deze algemene voorwaarden wijzigen. 
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag B.A. sales altijd doorvoeren. 
  3. Ingrijpende wijzigingen zal B.A. sales zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
  4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen. 

Artikel 25 - Overgang van rechten

  1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met B.A. sales aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van B.A. sales. 
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW. 

Artikel 26 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden. 
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat B.A. sales bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Artikel 27 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en B.A. sales is Nederlands recht van toepassing. 
  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van B.A. sales is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en B.A. sales, tenzij de wet iets anders bepaalt.

Artikel 28 - Klantencontact:

  • Voor vragen, opmerkingen of klachten kan de Klant uitsluitend contact opnemen via het e-mailadres: Haqq.officiall@gmail.com. B.A. sales streeft ernaar om binnen een redelijke termijn te reageren.
  • KvK-nummer 87186462.


Opgesteld op 26 augustus 2024.